نگرانی مقامات انگلیسی از گسترش نژادپرستی در فوتبال این كشور
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، این نگرانی به بالاترین سطوح مقامات سیاسی این كشور نیز كشیده شده و دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس قرار است روز چهارشنبه برای بررسی این موضوع با مقامات ارشد ورزشی و فعالان مدنی ضدنژادپرستی این كشور تشكیل جلسه بدهد.

منابع محلی گزارش داده اند كه این جلسه با حضور 'جرمی هانت ' وزیر فرهنگ و ورزش'، 'دیوید برنستاین' رییس اتحادیه (فدراسیون) فوتبال، مدیران لیگ های حرفه ای انگلیس و جمعی از فوتبالیست های قدیمی و فعالان مخالف نژادپرستی در زمین های ورزشی، در دفتر نخست وزیر برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس نگران این است كه مطرح شدن موضوعات نژادپرستانه در زمین های فوتبال علاوه براینكه وجهه لیگ های این كشور را تخریب می كند، ممكن است به بازی های المپیك 2012 لندن نیز آسیب بزند.

این جلسه در پی مطرح شدن اتهامات نژادپرستانه علیه تعدادی از فوتبالیست های مشهوری كه در لیگ برتر انگلیس بازی می كنند، تشكیل می شود تا ضمن بررسی زمینه های بروز چنین حوادثی، از تكرار آنها در آینده جلوگیری شود.

حوادث اخیر نژادپرستانه در فوتبال انگلیس طی ماه های گذشته به جنجالی بزرگ در عرصه های ورزشی و رسانه ای این كشور تبدیل شده كه علاوه بر بركنار شدن كاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس به نوعی به كناره گیری فابیو كاپلو سرمربی سابق تیم ملی این كشور نیز منجر شد.

در یكی از این حوادث نژادپرستانه كه در 23 اكتبر(اول آبان) روی داد، 'جان تری' كاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس و باشگاه چلسی به توهین نژادپرستانه علیه 'آنتون فردیناند' مدافع سیاه پوست تیم كوئینز پارك رنجرز متهم شد و به همین دلیل بازوبند كاپیتانی خود را در تیم ملی از دست داد.

در حال حاضر بطور رسمی پرونده ای قضایی علیه وی تشكیل شده است كه باید در تابستان سال آینده و پس از پایان مسابقات جام ملت های اروپا برای دفاع از خود در دادگاه حاضر شود.

تشكیل پرونده قضایی علیه جان تری، ماه گذشته مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس را بر آن داشت كه رسما اعلام كنند جان تری تا رسیدگی به پرونده اش نمی تواند كاپیتان تیم ملی انگلیس باشد. این مداخله اتحادیه فوتبال باعث عصبانیت' فابیو كاپلو' سرمربی ایتالیایی تیم ملی انگلیس شد و وی اعلام كرد تا زمانی كه جرم جان تری در دادگاه ثابت نشده است وی می تواند كاپیتان باشد.

همین اختلاف نظر در نهایت به استعفای كاپلو از مدیریت تیم ملی فوتبال انگلیس و پذیرش این استعفا از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس منتهی شد.

اتحادیه فوتبال انگلیس همچنین حدود سه ماه پیش ‘لویس سوآرز’ بازیكن اروگوئه ای تیم فوتبال لیورپول را به دلیل توهین نژادپرستانه به ‘پاتریس اورا’ بازیكن سیاه پوست و فرانسوی تیم منچستر یونایتد، تنبیه كرد.

پرونده توهین نژادپرستانه ‘سوآرز’ علیه ‘اورا’ نیز در پاییز امسال تشكیل شد و در نهایت كمیته ویژه قضایی این اتحادیه وی را در این اتهام مجرم شناخت هرچند كه كار وی به دادگاه كیفری كشیده نشد.

این تنبیه انضباطی شامل 40 هزار پوند جریمه نقدی و محرومیت از هشت بازی بود.

درگیری لفظی این دو بازیكن در جریان دیدار تیم های لیورپول و منچستر یونایتد در ورزشگاه انفیلد بندر لیورپول روی داده بود.

پاتریس اورا در پایان آن بازی كه در چارچوب لیگ برتر برگزار شد، اعلام كرد كه حداقل 10 بار از سوی سوآرز مورد اهانت نژادپرستانه قرار گرفته است.

سوآرز علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، هشت بازی تیمش را از روی سكوها تعقیب نمود تا اینكه در هفته گذشته و در بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه اولدترافورد مجددا به میدان رفت كه باز هم رفتارهایش جنجال آفرین شد.

در ابتدای این بازی و هنگام دست دادن بازیكنان دو تیم، 'سوآرز' از دست دادن با 'اورا' خودداری نمود كه پخش تصاویر این رفتار وی، مجددا بحث های مربوط به نژادپرستی در زمین فوتبال را داغ كرد.

سوآرز و باشگاه لیورپول بعدا با صدور بیانیه های جداگانه مجبور به عذرخواهی شدند ولی بحث تبعیض و نژادپرستی همچنان در محافل ورزشی و رسانه ای این كشور داغ باقی مانده است.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: حزب , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: